Oficines municipals

  • ARXIU

    SERVEI D’ARXIU MUNICIPAL
    El Servei d’Arxiu Municipal de Balsareny és el servei de l'ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local, tant pels usuaris interns com els externs. L'Arxiu Municipal de Balsareny forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2024.
    Serveis que ofereix
    - Consulta de fons.
    - Suport a la investigació.
    - Visites per escoles.

    Horaris de consulta: a concretar. 
    Consultes i informació: 938.396.100. balsareny@balsareny.cat

    L’arxiu municipal de Balsareny conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons públics no municipals, fons privats i col·leccions, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar. Els fons de l'Ajuntament de Balsareny que es conserven actualment són:

    Fons de l’Administració

    Cronologia

    Volum (m.)

    Ajuntament de Balsareny

    1600-2023

     404,09

     

     

     

    Fons Públics no municipals

     

     

    Jutjat de Pau

    1818-2022

    18,12

     

     

     

    Consulta el Quadre de classificació Arxiu Municipal de Balsareny

     

  • JUTJAT DE PAU

    El Jutjat de Pau és un òrgan unipersonal que té jurisdicció al terme municipal de Balsareny.

  • OFICINA COL·LABORADORA DE REGISTRE CIVIL DE BALSARENY

    L’Oficina col·laboradora del Registre Civil de Balsareny col·labora amb l’Oficina General del Registre Civil de Manresa amb les funcions següents:

    • Rebre per via presencial i registraran electrònicament sol·licituds, declaracions o formularis, així com altres documents necessaris per a la tramitació dels procediments del Registre Civil.
    • Informar els ciutadans en matèries relacionades amb els procediments del Registre Civil.
    • Expedir certificacions dels assentaments registrals obrants als llibres físics de Registre Civil que estiguin a càrrec seu i no puguin certificar-se per mitjans electrònics.
    • Expedir certificacions electròniques dels assentaments registrals, que s'hi sol·liciten presencialment.
    • Expedir certificats de fe de vida.
    • Practicar les actuacions auxiliars no resolutives que reglamentàriament es determinin.
    • Qualssevol altres que determini la Direcció General de Seguretat Jurídica i Fe Pública.

    Les oficines col·laboradores del Registre Civil no disposen d'encarregat propi i per a l'exercici de les seves funcions aquesta oficina es relaciona amb el Lletrat de l’Administració de Justícia encarregat de l'Oficina General de Manresa.

    Si voleu sol·licitar un certificat de registre civil (naixement, matrimoni o defunció) per via telemàtica, ho podeu fer a través del següent enllaç: https://sede.mjusticia.gob.es/ca

    En el moment de fer la sol·licitud podeu escollir fer la tramitació mitjançant identificació CL@VE, o bé realitzar-la sense certificat electrònic.

    La certificació que se sol·licita pot ser per un mateix, o per a una altra persona. 

    Si disposeu d'un certificat digital, o esteu registrat en CL@VE,  podeu utilitzar el servei que requereix identificació electrònica i , si és possible, podreu obtenir el certificat on-line. ​

    Si no disposeu de certificat electrònic, el certificat sol·licitat per aquesta via es remetrà sempre per correu ordinari al domicili indicat en la sol·licitud.

    No serà possible realitzar sol·licituds del mateix certificat fins a passats 15 dies des de l'anterior (aquesta limitació no afecta a les sol·licituds de certificats que puguin emetre's al moment).

    En cas de sol·licitar el certificat com a tercer autoritzat per la persona inscrita, o pel seu representant, si la sol·licitud es dirigeix a una oficina del Registre Civil en la qual ja s'hagi implantat el nou model de Registre Civil, llei 20/2011, es pot exigir l'aportació d'una autorització de la persona inscrita. En aquest cas es pot utilitzar el següent  model d'autorització.​​ ​

     

Darrera actualització: 19.08.2019 | 11:18