Llar d'infants municipal Sant Marc
Qui som?
La llar d’Infants Municipal Sant Marc de Balsareny és un servei educatiu municipal destinat a infants entre quatre mesos i tres anys, que correspon al primer cicle d’Educació Infantil.
L’equip educatiu tenim com a primera finalitat contribuir en el desenvolupament de les capacitats dels infants durant els seus tres primers anys de vida, tot respectant el seu ritme i les seves necessitats. A la llar hi ha diferents espais on s’ofereixen diverses possibilitats d’aprenentatge pensades per despertar el seu interès i desenvolupar la seva imaginació i creativitat.
Visió d'infant
Creiem en un infant amb possibilitats, amb capacitats, un infant curiós, observador, amb necessitat de descobrir, un infant actiu, explorador, amb una capacitat infinita de deixar-se sorprendre i de sorprendre’ns, un infant que fa, que desfà, que refà…
La nostra feina és encoratjar-lo, acompanyar-lo i fer que se senti segur mostrant que som a prop, a més d’organitzar l’espai i les propostes de joc observant en cada moment els seus interessos i necessitats.
Com treballem?
La nostra llar és un espai per créixer, capaç d’assolir i satisfer les demandes dels infants i de les seves famílies, tot fent un acompanyament respectuós i emocional, proporcionant els espais i el clima adequats per satisfer les seves necessitats. Ajudem a l’infant a desenvolupar la seva personalitat, plenament i de forma harmònica, en un ambient motivador, de llibertat i autonomia.
Vetllem per a què l’infant adquireixi uns hàbits d’autonomia, seguretat personal i es senti integrat dins la nostra llar.
Partint d’allò que cada infant sap i dels seus interessos, proposem i organitzem activitats que siguin motivadores i facilitin la participació activa. Entenem que qualsevol situació lligada a la realitat i a les necessitats dels infants; l’alimentació, el dormir, la salut o el joc són situacions d’aprenentatge. Dediquem una atenció especial al joc, com una de les activitats principals que permet als infants observar, explorar i descobrir l’entorn social i físic, i al mateix temps expressar emocions i sentiments.
A banda de les propostes diàries que troben dins de l’aula, també es realitzen diferents sessions d’experimentació, de pintura, de psicomotricitat, musicals i de descoberta de l’entorn com per exemple la sortida a la granja, la sortida al mercat, a la piscina i a la biblioteca del poble.
Considerem important que escola i família treballin de la mà per poder establir conjuntament criteris d’actuació que ajudin a l’infant a créixer i desenvolupar-se de forma adequada. Aquest intercanvi és possible gràcies a: les reunions, les converses diàries durant les entrades i sortides, les entrevistes, l’acompanyament a diferents excursions i la participació a les festes de la castanyada, el Nadal, el carnestoltes, i la festa de final de curs.