Oferta formativa de l'escola de teatre

  • Expressió corporal
  • Expressió oral
  • Desenvolupar la imaginació
  • Manipulació d’objectes
  • Creació i preparació del personatge
  • Música com a joc teatral
  • Consciència de grup, concentració, desinhibició, creació i improvisació
  • Presentació obra fi curs

 

Expressió corporal

Tècnica, disciplina o matèria que desenvolupa la capacitat d'entendre el propi cos i d'interpretar amb ell, per poder relacionar-se amb els altres. És un llenguatge del cos. Expressar-se dóna riquesa motriu. Permet reproduir o improvisar gestos mitjançant la imitació. Representar objectes, accions, situacions, oficis...individualment o en grup. Representar sentiments. Interpretar ritmes a través del cos, moviment corporal.

Expressió oral

Iniciar-se en el coneixement del propi cos i millorar el seu comportament per tal d’adaptar-se a l’emissió vocal correcta.
Conèixer els processos de producció de la veu humana, tan parlada com cantada.
Conèixer els tipus bàsics de veu. Entendre que amb variacions petites de l’actuació de l’aparell fonador es donen canvis notoris i fàcilment audibles en la veu resultant.
Iniciar-se en la creació de personatges a través de la pròpia veu. Aprendre a detectar les característiques de l’espai teatral i omplir-lo de so.
Aprendre a projectar la veu i a vocalitzar.

Desenvolupar la imaginació

A través del joc teatral els alumnes aconsegueixen fer de la seva imaginació una font inesgotable per a crear personatges, escenes, situacions i sensacions. S’adonen que fer teatre és “jugar”, en el sentit més ampli de la paraula i que fent servir la imaginació, tot s’hi val.

Manipulació d’objectes

Els objectes tenen moltes possibilitats: reciclatge d'objectes quotidians per a trobar les seves possibilitats escèniques i dotar-los de vida. Canviar la utilitat d’un objecte per convertir-lo en un personatge o objecte diferent.

Creació i preparació del personatge

A les classes d’interpretació, els alumnes practicaran i aprendran a construir la creació dels personatges en l’escena: quins objectius té cada personatge, el seu estat emocional, les accions físiques, els seus conflictes i relacions amb els altres personatges. Treballaran l’expressió i el moviment corporal dels seus personatges a l’escena.

Música com a joc teatral

La música inspira l’acció dels alumnes per crear situacions i escenes teatrals. Cada estil de música ens suggereix jocs escènics diferents, contes i històries tot explorant sobre el terreny dels estats d’ànim i les emocions.

Consciència de grup, concentració, desinhibició, creació i improvisació

Treballar la autenticitat dels alumnes/actors des de la improvisació com a primer acostament a la cerca de la veritat, del joc.

Escoltant les propostes de tots els companys de classe i les pròpies, aconseguirem estimular la imaginació, obrir i explorar noves vies d’expressió i comunicació.

Aquests exercicis eixamplen l’imaginari de l’alumne, faciliten la integració en el grup i creem persones expressivament més lliures i segures de sí mateixes.

Presentació obra fi curs

Per a poder experimentar i corregir el que s’ha après, només hi ha una forma: dur-ho a la pràctica des d’un primer curs.

A final de curs, presentarem davant el públic el treball fet durant el curs. Prepararem una obra de teatre per a cada grup d’edat i la representarem a l’escenari del teatre Sindicat amb tots els mitjans tècnics necessaris (llum, so, escenografia i atrezzo).

L’objectiu de les representacions amb públic és: experimentar la posada en escena i la reacció del públic, saber improvisar en moments crítics, treballar la por escènica, saber regular la veu i, sobretot, treballar en equip.

Darrera actualització: 02.10.2019 | 12:25
Darrera actualització: 02.10.2019 | 12:25